Schaakvereniging De Oude Toren

De vereniging is opgericht op 10 november 1958 als voortzetting van de schaakvereniging Caissa, opgericht op 8 februari 1945.

De schaakvereniging is lid van de Noord-Brabantse Schaakbond (NBSB), welke bond is aangesloten bij de Koninklijke Nederlandse Schaakbond (KNSB).

Speeladres en speelavond

Het speeladres van de vereniging is hotel De Druiventros, Bosscheweg 1  5056 PP te Berkel-Enschot (013-5339115). De speelavond is donderdag vanaf ongeveer 20.15 uur, gedurende de periode september tot en met mei. Op deze donderdagavonden vinden interne competities plaats (tabelcompetitie en bekercompetitie)..

Externe competitie

Verder neemt de vereniging deel aan de externe competitie van de KNSB tegen andere verenigingen, voornamelijk in Noord-Brabant en bij voldoende deelname aan de NBSB-avondcompetitie.

Evenementen

Ook organiseert de vereniging diverse evenementen in de vorm van toernooien (waaronder het jaarlijks rapidschaaktoernooi en het kersttoernooi, alsmede een simultaanwedstrijd). In de maanden juni, juli en augustus organiseert de vereniging terrassenschaak voor thuis- en clubschakers op het terras van hotel De Druiventros, of bij slecht weer binnen in het restaurant van dat hotel..

Spandoek De Oude Toren