Schaakvereniging De Oude Toren

De vereniging is opgericht op 10 november 1958 als voortzetting van de schaakvereniging Caissa, opgericht op 8 februari 1945.

De schaakvereniging is lid van de Noord-Brabantse Schaakbond (NBSB), welke bond is aangesloten bij de Koninklijke Nederlandse Schaakbond

Speeladres en speelavond

Het speeladres van de vereniging is hotel De Druiventros, Bosscheweg 1  5056 PP te Berkel-Enschot (013-5339115). De speelavond is op donderdagen vanaf ongeveer 20.15 uur, gedurende de periode september tot en met juni. Op deze donderdagavonden vinden interne competities plaats (tabelcompetitie en bekercompetitie).

Externe competitie

Verder neemt de vereniging met twee teams deel aan de externe competitie tegen andere verenigingen in Noord-Brabant op een zes- of zevental zaterdagen in de periode oktober tot en met april. Verder ook aan de avondcompetitie met een team van vier spelers op de desbetreffende clubavonden.Voor meer informatie zie de webssite van de NBSB http:/www./nbsb.nl

Evenementen

Ook organiseert de vereniging diverse evenementen in de vorm van toernooien (waaronder het jaarlijks rapidschaaktoernooi en het kersttoernooi,  alsmede een simultaanwedstrijd). In de maanden juli en augustus organiseert de vereniging terrassenschaakvoor thuis- en clubschakers op het terras van hotel De Druiventros, of bij slecht weer binnen in het restaurant daarvan.

Spandoek De Oude Toren