Open rapidschaakkampioenschap van Noord–Brabant (NBSB) 2018/2019 en het 22e Druiventros-           rapidschaaktoernooi, Berkel-Enschot, zaterdag 30 maart 2019

Georganiseerd door Schaakvereniging De Oude Toren

• Locatie: Hotel De Druiventros, Bosscheweg 11, 5056 PP Berkel-Enschot (013-5339115)
  • Gratis parkeergelegenheid bij het hotel
  • Openbaar vervoer, zie https://9292.nl
  • Inschrijven via aanmeldingformulier  of telefonisch via Frans Deckers (06-13640505) of via email: frans.deckers@home.nl
  • Maximaal 120 deelnemers: tijdig inschrijven dus
  • Inschrijfgeld € 13 (incl. 1 kop soep en 2 broodjes). Iedere inschrijver ontvangt een lunchbon en lot. Betaling liefst gepast aan de zaal
  • Zaal open: 9.30 uur, aanmelden uiterlijk 9.30-10.00 uur aan de zaal
  • Aanvang toernooi: 10.30 uur
  • Prijsuitreiking/loterij ongeveer 17.15 uur

Er wordt gespeeld in 3 groepen, 7 rondes volgens het Zwitsers Systeem met een speeltempo van 20 minuten per  persoon per partij:

• Groep A is toegankelijk voor spelers met een KNSB-rating hoger of gelijk aan 1800 (spelers met een KNSB-rating hoger of gelijk aan 1700 mogen deelnemen in groep A)
  • Groep B is toegankelijk voor spelers met een KNSB-rating lager dan 1800 en hoger of gelijk aan 1550 (spelers met een KNSB-rating lager dan 1550 mogen deelnemen aan groep B)
  • Groep C is toegankelijk voor spelers met een KNSB-rating lager dan 1550.
    Huisschakers worden in overleg naar geschatte speelsterkte ingedeeld.

Prijzen

• Het toernooi telt mee voor het NBSB-Grand-Prix circuit, categorie A
  • Nummer 1 van het Persoonlijk Rapid Kampioenschap (PRK) ontvangt de NBSB-wisseltrofee. De nummers 1 t/m 4 van het PRK van de NBSB: € 160, 120, 100 en 80.
  • Reguliere toernooien: er kan maximaal één geldprijs worden gewonnen, de hoogste telt.
    • Groep A: voor de nummers 1 t/m 3: € 70,60 en 50
    • Groep B: voor de nummers 1 t/m 3: € 60, 50 en 40
    • Groep C: voor de nummers 1 t/m 3: € 50, 40 en 30.

Ratingprijzen bij KNSB-rating onder 1400 en onder 1300.

Bij gelijk eindigen beslissen de weerstandspunten (Buchanan, gevolgd door Berger). Aan het eind van het toernooi worden onder alle deelnemers diverse prijzen in natura verloot.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Uitslagen 22e toernooi

Ranking_groep_A_30-3-2019.pdf

Ranking_groep_B_30-3-2019.pdf

Ranking_groep_C_30-3-2019.pdf

Kort_verslag_van_het_22e_Druiventros_Rapidschaaktoernooi_en_NBSB-rapidkampioenschap_2018-2019.pdf

Opmerking m.b.t. privacy:

Door in te schrijven voor dit toernooi geeft een deelnemer toestemming met eventuele publicatie van de uitslagen en foto's  op deze website en de websites van de NBSB/KNSB. Namen en emailadressen worden door De Oude Toren voor een periode van vijf jaar bewaard, teneinde aankondigingen te kunnen doen van toekomstige toernooien. Deze gegevens worden niet aan derden verstrekt.